dinsdag 7 november 2017

Update stoplap A.Holstege.....klaar !


 Eind oktober was ik met de onderste rij vakjes bezig van 'mijn' stoplap.

Het lezen van de patronen ging steeds beter.
Al werden de steekjes steeds meer en kleiner.

Dit rechtse stopje heb ik een stuk achteruit geborduurd.
Als je goed kijkt zie je onderin een bredere rand ontstaan 
en dat hoort niet.

Hier een overzicht zoals de lap er op 26 oktober uitzag.
De lap moet eigenlijk om gedraaid worden want de bovenste rij is onder.
Je borduurt verticaal dus draait de lap veel.

En dit is mijn achterkant. 
Op het gebied van aan- en afhechten kan ik nog wel het één en ander leren. 
Voor mijn eerste keer ben ik tevreden.

Het lapje was het laatste weekend van oktober klaar. 
Althans het stoppen ervan.
Nu na gaan denken wat ik er mee ga doen.
Inlijsten.... klein of groter met een open rand er om heen ?
Een rode rand eromheen 'weven' ?
Of een open zoompje ?

Dit is bij mij een punt waarop ik vaker blijf steken.
Het borduren vind ik heerlijk maar wat doe je er dan mee...
Ga niet mijn hele huis ermee vol hangen.
Tips ?

P.S. ik ben al gestart met iets nieuws én roods

1 opmerking:

  1. Wauw....ik vind dit altijd zo mooi, het ziet er erg fijntjes uit. Ikzelf hou niet van borduren, maar vind het wel heel mooi!
    Kan je er geen leuke kussensloop van maken?

    Ik ben blij om te lezen dat je zin hebt in de kerstperiode, ik hoop dat je de rust kan vinden en kan genieten!

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen