donderdag 14 januari 2016

Slingers !

Mijn schoonzus was op zoek naar een stoffen slinger
voor Jeltes tweede verjaardag (die zij ooit voor
 mijn oudste neefje Hessel had gekocht).
.Ze had tot dan alleen een roze exemplaar gezien....

Mijn voorstel om hem samen met mijn moeder te naaien,
werd dankbaar aanvaard. Ik zocht de stof uit.....
Samen knipten we alle vlaggetjes en mijn moeder
naaide ze aan elkaar en bracht ze naar mij.

 Ik zette letterlijk en figuurlijk de puntjes op de "i"
door de puntjes perfect puntig te maken en te strijken.
Hier even aan het kijken welke volgorde het gaat worden.
Manon (DD) en ik kozen voor de bovenste regel.

 Mijn taak was om de vlaggetjes aan het biaisband te naaien,
een precies meetwerkje....als je het netjes wilt doen.

En ik mocht de letters van de Xenos erop plakken,
lekker gekleurd op de donkere vlaggetjes.

Zondagmorgen reden we naar Friesland om Jelte
te gaan feliciteren.....gelukkig was het niet glad meer.
Voor de zekerheid de slinger toch maar niet met de post
opgestuurd, want met die gladheid was ik bang dat de
slinger er niet op tijd zou zijn.

 Grote neef Stijn (DS) hielp de jarige Job een handje
met het uitpakken.

Om te krijgen op je tweede verjaardag niet het leukste cadeautje.....
maar wel één waar je lang plezier van hebt.
Als het goed is, hangen ze vandaag nog te pronken....
want het is nu echt zijn verjaardag !

Gefeliciteerd lieve kleine neef ...
tsjokke tút !

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk !
    Ik ben vandaag ook bezig geweest om uit al mijn mooie restjes stof driehoekjes te knippen voor een vlaggelijn in wording. Leuk werkje ! Zo was er binnen wat fleur op deze grijze dag . Naaien is voor 1 vd dagen !! Liefs Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zo n persoonlijk present.
    De puntjes en bias zijn keurig.
    Stoere vrolijke slinger zo !!

    BeantwoordenVerwijderen